piątek, 20 września 2013

Garść cytatów


Przyznam się Wam, że nie umiem czytać książek bez karteczek samoprzylepnych pod ręką, by zaznaczać cytaty lub fragmenty, które mnie w jakiś sposób urzekły. Próbowałam wielokrotnie, ale zawsze w jakimś momencie byłam zmuszona po nie sięgnąć. Postanowiłam podzielić się z Wami takimi znaleziskami z ostatnio przeczytanych powieści.




Alice Sebold Nostalgia Anioła
Tłumaczenie: Hanna Szajkowska, Wydawnictwo Albatros, Warszawa 2004

   "Jeżeli dadzą ci papier w linie, pisz w poprzek."
   "Jak płatki śniegu (...). Każdy inny, a jednak każdy, z naszego punktu widzenia, dokładnie taki sam, jak pozostałe." (o duchach opuszczających ciało)
   "(...)Potworności są na Ziemi rzeczywiste i dzieją się codziennie. Są jak kwiat albo słońce, nie można ich powstrzymać."
   "Jego miłość do mamy nie polegała na oglądaniu się wstecz, co nigdy się nie zmieni. Chodziło o to, że kochał ją za wszystko - za jej rozpacz i ucieczkę, za to, że była tu właśnie w tej chwili, zanim wzeszło słońce i zjawił się personel szpitala. Chodziło o dotykanie jej włosów opuszką palca i ciągłe sondowanie głębi oceanów jej oczu."
   "Pierwszy pocałunek to znak, że do drzwi puka przeznaczenie (...)."
   "Każdy dzień to znak zapytania."


Anna Klejzerowicz Czarownica
Prószyński i S-ka, Warszawa 2012

   "Życie nie ma sensu, a właściwie ma, ale samo w sobie. Innego jeszcze nikt nie odkrył. Możesz płynąć z nurtem albo pod prąd."
   "Dożyliśmy czasów, gdy normalne ludzkie odruchy są już, jak widać, podejrzane. Normą jest znieczulica."
   "W życiu niełatwo o prawdziwą miłość i przyjaźń; to deficytowe towary."
   "Nie wolno dopuszczać, aby zdominowała nas przeszłość, bo rezygnacja z pełni życia, ze wszelkimi jej konsekwencjami, może na zawsze pogrążyć człowieka w emocjonalnym letargu. Musi pani podejmować decyzje świadomie, rozsądnie, zgodnie ze swoją wolą, jednak nie kierując się emocjami z przeszłości."
   "Jedno wiem na pewno: jeśli dziecko w wieku szkolnym jest głupkiem, to już głupkiem pozostanie."
   "A czy my ochronimy naszych bliskich przed wszystkim, co może ich spotkać? Nie, bo tu nie o to chodzi.Życie to żywioł, walka. Raz na wozie, raz pod wozem. Tak chyba musi być..."
   "(...) wszyscy jesteśmy jak dzikie ptaki..."
   "(...) nie los rządzi naszym życiem, każdy sam za nie odpowiada."


Virginia C. Andrews Płatki na wietrze
Tłumaczenie: Elżbieta Podolska, Świat Książki, Warszawa 2012

   "Ludzie często robią dobre uczynki nie dlatego, że tego chcą, ale dlatego - jak im się zdaje - tak należy postąpić."
   "Miłość, cóż za piękne uczucie, tak inne od seksu, tak zniewalające."
   "Każdy z nas robił coś dla czyjegoś dobra."
   "Cathy, życie daje więcej niż tylko jedną szansę, wiesz o tym."
   "Artysta bez duszy nie jest prawdziwym artystą."
   "Gdy się naprawdę kocha, nie ma problemów, których nie można by pokonać."
   "(...) nie można połączyć wiosny z jesienią."
   "Mężczyźni nie mówią o miłości tak otwarcie, jak czynią to kobiety (...). Czasami udają obojętność, ale w ich oczach widać miłość. Oczy nigdy nie kłamią."
   "(...) to, co dla jednej osoby jest czarne, dla innej może być białe. Nic nie jest tylko białe lub czarne. (...) istnieje cała gama pośrednich kolorów. Każdy z nas ma swoje jasne, dobre strony, ale mamy też wady."
   "Pamiętaj tylko o szczęśliwych chwilach. Sekret szczęścia polega na przebaczaniu i zapominaniu."



8 komentarzy:

  1. To da się czytać bez robienia notatek/zapisywania cytatów? ;) Sama zawsze tak robię.
    A z twoich najbardziej podoba mi się ten pierwszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co widziałam w autobusach/tramwajach lub u członków rodziny, to się da. Ale osobiście nie wiem jak ;)

      Usuń
  2. też zawsze zapisuję sobie cytaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja cytaty zapisuję w specjalnym zeszycie... w sumie, to mam już dwa :) jeden pełny, drugi - świeżo rozpoczęty. I widzę, że coraz bardziej jestem wybredna i długo się namyślam, zanim coś zapiszę...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również mam swój osoby zeszyt z cytatami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też spisuję ciekawsze cytaty albo zaznaczam w książce :) To chyba już przyzwyczajenie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam wręcz inaczej, nie nawidzę czytać szukając cytatów ! :D
    http://anonymous-reader-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Paulino, mam nadzieję że wrócisz szybko ze swoimi postami :)
    I może weźmiesz udział w zabawie blogowej :)
    http://claudiopedia4.blogspot.com/2014/01/nominacja-do-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń