sobota, 17 listopada 2012

Liebster Blog


Zabawa trwająca od jakiegoś czasu na blogach, dotarła i do mnie. Dziękuję za nominacje Karribie, Alice, Post meridiem oraz Leanice. Przepraszam, że tak długo musiałyście czekać na odpowiedzi, ale miałam trochę nauki, a teraz, kiedy nadeszło parę dni wolnego nadrabiam zaległości i odpowiedzi w końcu są! ; )


Pytania Karriby: 

1. Ulubione miejsce na świecie.
Dom. Szczególnie po długiej nieobecności. Oraz ogród mojej babci z dostępem do jeziora, z owocami, ze słoneczkiem (bo zwykle jestem tam latem).
2. Najgorsza książka z jaką kiedykolwiek się spotkałaś.
Najgorzej wspominam "Krzyżaków" oraz "Potop", mimo że to niekoniecznie najgorsze książki. Po prostu nie lubię zmuszania mnie do czytania czegoś, na co nie mam ochoty. I siłą rzeczy, oczywiście nigdy ich nie dokończyłam.
3. Ulubione wydawnictwo.
Mam kilka. Prószyński i S-ka za Kinga i Picoult, Mira za Kavę, Znak i Świat Książki za całokształt.
4. Ulubiony autor.
Ulubionego nie mam, chętnie czytam Alex Kavę, Stephena Kinga, Erica-Emmanuela Schmitta i Federico Moccię.
5. Książka, której bohaterem chciałabyś być.
Na pewno taka, w której dużo by się działo, a na końcu żyłabym "długo i szczęśliwie" ; )
6. Twoje hobby (poza czytaniem :)).
Rysowanie. Głównie ołówkami. I uczę się też malowania. 
7. E-book czy audiobook?
Zwykła papierowa książka.;) E-booki męczą mi oczy, a na audiobookach nie potrafię się skupić.
8. Największe książkowo-czytelnicze marzenie.
Przeczytać te wszystkie książki, które sobie zamarzę. Mieć na to czas i ochotę.
9. Ulubione danie.
Nie wiem, czy to się zalicza do dania, ale czekolada ;) Jeśli nie, to każde danie z czekoladą jest ulubionym!
10. Z czym kojarzy ci się dobra książka?
Z nieprzespanymi nocami, podczas których albo myślę o książce, albo ją czytam. Z szybką i ciekawą akcją. Z miłą narracją. Z bohaterami, których nie można nie obdarzyć sympatią, i nie można im nie kibicować.
11. Największe zalety blogowania.
Możliwość podzielenia się swoim zdaniem z szerokim gronem odbiorców.
Poznanie wielu miłych, wspaniałych ludzi, z którymi dzieli się pasję, jaka jest czytanie. A pomyśleć, że jeszcze rok temu byłam pewna, że książkoholicy są gatunkiem grożącym wymarciem. ;)

Pytania Alice:
1. Ulubiona seria książkowa.
Mam sentyment do "Harry'ego Pottera" i "Plotkary". Aktualnie chętnie czytam serię o agentce Maggie O'Dell autorstwa Alex Kavy. Mogę to czytać w kółko i w kółko od nowa :)
2. Najlepiej zekranizowana książka to...?
"Pamiętnik" Nicholasa Sparksa. Jest dużo dobrych książek i ich równie dobrych ekranizacji. Wybrałam jednak "Pamiętnik", ponieważ czytanie tej książki było dla mnie bardzo męczące. Ta powieść mnie nie porwała. A film wręcz przeciwnie. I jest jednym z moich ulubionych i najchętniej oglądanych. 
3. Ulubiony cytat.
"Najpiękniejsza miłość to ta, w której dwa plus dwa nie równa się cztery, to wyjątek, który potwierdza regułę, to to, co wykluczasz, mówiąc nigdy. Co ja mam wspólnego z twoją przeszłością, ja jestem oszalałą zmienną twojego życia.""Nie można w życiu mieć wszystkiego, ale trzeba do tego dążyć. bo szczęście to nie cel w sobie, ale styl życia."
"Nie wzdychaj do księżyca. Sięgnij po niego."
("Wybacz, ale będę ci mówiła skarbie" F. Moccia)
4. Z jakim bohaterem książkowym chciałabyś się poznać?
Nie jest to może bohater książkowy, ale chętnie spotkałabym się z Martyną Wojciechowską i posłuchała jej opowieści o licznych podróżach, miejscach i ludziach.
5. Przygodę z jakiej powieści chciałabyś przeżyć?
Można powiedzieć, że czytając książkę, już przeżywam tę przygodę, więc, każdą już przeżyłam ;)
6. Kupujesz książki czy wypożyczasz?
Lubię wracać do książek, dlatego jeśli tylko mam możliwość, to je kupuję.
7. Książka, którą zabrałabyś ze sobą na koniec świata.
hmm.. Nie wiem, może taka, do której przeczytania teraz nie mam ochoty, bo może wtedy z nudów w końcu zaczęłabym ją czytać. Albo taka, którą kiedyś zaczęłam, a jeszcze jej nie skończyłam.
8. Ulubiona książka z dzieciństwa.
"Dzieci z Bullerbyn" czytane chyba ze sto razy. Z przyjemnością mogę wracać do tej książki, i za każdym razem niezmiennie śmiać się na cały głos. I znowu czuć się jak dziecko. Bezproblemowo.
9. Ulubiony film.
Ogólnie nie przepadam za filmami. Są za długie i często nudzą mnie już w połowie. Z przyjemnością jednak oglądam "Pamiętnik", "Śniadanie u Tiffany'ego", "Dirty Dancing" czy "Step up".
10. Ulubiony autor.
Ulubionego nie mam, chętnie czytam Alex Kavę, Stephena Kinga, Erica-Emmanuela Schmitta i Federico Moccię.
11. Zajęcie w wolnym czasie.
Rysunek. I malarstwo. I spotkania z przyjaciółmi.


Pytania Post meridiem:
1. Najlepsza wakacyjna przygoda?
Wakacje kojarzą i się najbardziej z nauką pływania, nauką jazdy na rowerze i pierwszym biznesem. Sprzedawałam podwórkowym koleżankom kolorowanki, żeby za zarobione pieniądze kupić... kolorowankę!
2. Najbardziej radosne wspomnienie?
Każde święta Bożego Narodzenia.
3. Ulubiona książka?
Nie mam ulubionej.
4. Uważam, że ważne jest, aby...
Aby być wobec siebie szczerym i uczciwym. Nie robić nic przeciwko sobie. A przy okazji dobrze się bawić i korzystać z chwili.
5. Co chciałabyś osiągnąć?
Chciałabym zdać studia - tak na dobry początek.
6. Czego się boisz?
Wysokości. Samotności. Starości.
7. W jakim miejscu najbardziej lubisz czytać?
Gdzieś, gdzie nikt mi nie będzie przeszkadzał i mnie rozpraszał. Dlatego najczęściej czytam w zaciszu swojego pokoju.
8. Czego nie lubisz?
Wstawać rano i jechać zatłoczonym autobusem lub tramwajem. ;)
9. Czego nigdy nie odważyłabyś się zrobić?
Myślę, że w odpowiedniej sytuacji byłabym w stanie zrobić wiele, jednak trudno mi powiedzieć na co całkiem bym się nie odważyła.
10. Ulubione zwierzę?
Pies i kot. Psa mam. A kotka kiedyś chciałam.
11. Najlepsza muzyka to...
...ta, która coś nam przypomina i gdy słuchając jej przenosimy się do tamtych chwil.


Pytania Leaniki:
1. Przedstaw się. Jak masz na imie?
Cześć! Tutaj na blogu jestem Paulle. W rzeczywistości po prostu Paulina :)
2. Co najbardziej cieszy Cie w życiu?
Czas spędzony z rodziną i przyjaciółmi. Cieszy mnie fakt, że jestem potencjalnym dawcą szpiku kostnego, którego póki co nikt nie potrzebuje, bo jest zdrowy. Staram się cieszyć z małych przyjemności i codziennych sytuacji.
3. Jaką postacią książkowa chciałabyś być?
Jakąś piękną, szczupłą i inteligentną ;p
4.Jesteś na basenie i zamknęli Cie na noc, zapominając o Tobie. Co robisz?

Pływam, nurkuję, skaczę aż zabraknie mi sił i energii, i aż cała skóra będzie pomarszczona.
5.Co chciałabyś osiągnąć w życiu?
Na dobry początek chciałabym zdać studia.
6.Truskawki czy maliny?
Trudny wybór ;p wybieram... oba!
7. Słuchasz głośno muzyki czy cicho?
Zależy od nastroju i rodzaju muzyki. Jednak niezmiennie wieczorami cicho.
8. Jakie zwierzątka lubisz?
Koty i psy.
9. Czy pozwoliłabyś prowadzić się za rękę nieznajomemu, mając związane oczy?
Jeśli od tego by zależało moje życie.
10. Czy byś spędziła noc w opuszczonym zamku?

Mogłaby to być ciekawa przygoda :) Nie wiem jednak czy jestem na tyle odważna.
11. Wolisz śnieg czy deszcz?

Śnieg. Lepienie bałwana, bitwę na śnieżki i jazdę na łyżwach (i to nic, że ledwie udaje mi się utrzymać równowagę;) ).


W tym momencie wytypowałabym kolejne osoby, jednak każdy, kogo chciałabym wytypować, już brał udział w grze. Z tego powodu nie nominuję nikogo, dziękuję tym którzy tu zaglądają, i którzy doczytali do tego momentu. Życzę Wam miłego wieczoru i na koniec zanudzę Was piosenką, która dziś nie chce opuścić mojej głowy ;)




2 komentarze:

  1. Dzięki za odpowiedzi, dużo ciekawych rzeczy można się o tobie dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łaa jakie fajne odpowiedzi :) Dużoo odpowiedzi pokrywa się z moimi gdybym miał na nie odpowiedzieć ;D Jednak bardziej skłaniam się ku truskawek :) A HP aż wstyd się przyznać dopiero miesiąc temu przeczytałem ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń